• تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۲
  • کد خبر : 981
  • چاپ خبر

بحران “واقعاً فاجعه بار”: تسلا از پیشگام تا استراگگلر است

[ad_1] بحران “واقعاً فاجعه بار” تسلا از پیشگامان به یک سرنشین تبدیل می شود فون مکس بوروفسکی 03.06.2025 ، 5:58 p.m. مقاله را گوش دهید این نسخه صوتی به صورت مصنوعی تولید شد. اطلاعات بیشتر پاراگراف در تسلا تجزیه می شود. اما سرمایه گذاران امید خود را از دست نمی دهند. آنها به این واقعیت

[ad_1]

بحران “واقعاً فاجعه بار”
تسلا از پیشگامان به یک سرنشین تبدیل می شود

فون مکس بوروفسکی

مقاله را گوش دهید

این نسخه صوتی به صورت مصنوعی تولید شد. اطلاعات بیشتر

پاراگراف در تسلا تجزیه می شود. اما سرمایه گذاران امید خود را از دست نمی دهند. آنها به این واقعیت متکی هستند که الون مسک یک پیشرفت تجاری جدید ایجاد می کند: این بار با تاکسی های خود رانندگی. چند سال پیش بر خلاف اتومبیل های برقی ، تسلا پیشگام در رانندگی خودمختار نیست.

خبر بد برای تسلا به تازگی هر ماه آمده است: در چین ، بند شرکت اتومبیل الکترونیکی الون مسک در ماه مه کاهش یافت. در اروپا ، فروش در ماه آوریل حتی 50 درصد از آن شکسته شد. تسلا رهبری بازار جهانی اتومبیل های باتری را بر روی رقیب چینی BYD از دست داد. یورگن پپر ، متخصص خودرو و تحلیلگر طولانی مدت در مصاحبه با NTV.DE می گوید: “به ویژه در مورد پیشینه ای که بازار اتومبیل های الکترونیکی به طور قابل توجهی در حال رشد است ، آخرین ارقام فروش واقعاً فاجعه بار است.”

Tesla Motors (USD)
Tesla Motors (USD) 349،14

در سال گذشته تسلا دیگر قادر به رشد در فروش و سود نبود. این مشکلات به یک بحران ملموس گسترش یافته است. پیپر گفت: تسلا نقش پیشگام خود را از دست داده است. “شرکت های بزرگ اتومبیل ، به ویژه آلمانی ها ، در سالهای اخیر از بی حالی خود را در مورد موضوع تحرک الکترونیکی بیدار کرده اند.” زمانهایی که تسلا تا حد زیادی با اتومبیل های برقی جذاب ، یک شبکه فروشگاه متراکم و خدمات خوب از بازار ایستاده بود.

حداقل در میان مدت قابل پیش بینی نیست که چگونه تسلا می تواند سهم بازار گمشده را بدست آورد. تسلا می تواند با یک مدل ارزان قیمت جدید برای بازار انبوه سعی کند فروش را افزایش دهد. اما این باید به هزینه حاشیه باشد. فرانک شوپ ، مدرس صنعت خودرو در دانشگاه با اندازه متوسط ​​هانوفر می گوید ، از آنجا که درآمدزایی در این بخش بازار دشوارتر است. اعلامیه های موسک همیشه در تسلا رشد پوچ بوده است. Schwope به یاد می آورد: “چند سال پیش ، او قول رشد متوسط ​​50 درصد در سال را داد.”

با این حال ، در بورس اوراق بهادار ، تضاد بین وعده های مشک و مشکلات فروش فعلی به سختی به نظر می رسد که نقش داشته باشد. تسلا هنوز یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان است. تولید کننده خودرو در حال حاضر بیش از یک تریلیون دلار رتبه بندی شده است. پس از افزایش شدید در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده 2024 ، قیمت سهم دوباره به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در دو ماه گذشته – در حالی که عناوین منفی در ارقام فروش تخریب نشده است – این دوره دوباره حدود 50 درصد افزایش یافته است. قیمت سهم طی دوازده ماه دو برابر شده است.

ارزیابی بورس تسلا فقط با امید به آینده و سودهای عظیمی در مناطق تجاری کاملاً جدید قابل توضیح است. چند سال پیش ، ماسک بسیاری از ناظران را متحیر کرده بود. در حالی که سایر شرکت ها با توسعه اتومبیل های الکترونیکی هنوز میلیارد ها می سوزاندند ، وی اولین کسی بود که نشان داد حتی می توان با وسایل نقلیه باتری سود بالایی کسب کرد. در حالی که در حال حاضر فروش و سود در حال بازگشت است ، سرمایه گذاران Telsa ظاهراً امیدوارند که مشک بتواند چنین قانون پیشگام کارآفرینی را تکرار کند – این بار با روباتاکسی خودمختار.

امیدهای آینده جدید در حال حاضر آماده است

بعد از سالها صحبت می کند که ناوگان میلیون ها وسیله نقلیه خودران ، از جمله به روزرسانی نرم افزار TESLAS قدیمی تر ، بلافاصله قبل از شرکت است ، سرانجام باید در این ماه آماده شود: در آستین در تگزاس ، اولین روبوتاکسی تسلا باید طی چند روز در جاده های عمومی بچرخد. متخصص خودکار پیپر معتقد است که آیا این فناوری فقط در دراز مدت نشان داده می شود که آیا این فناوری خود را اثبات کرده است و تسلا می تواند در اولین بازار نوظهور وسایل نقلیه خودمختار غالب شود. “اگر اولین سفرها رزرو و تکمیل شود ، مطمئناً گزارش های موفقیت وجود خواهد داشت”.

برخلاف چند سال پیش ، با مدل های اتومبیل الکترونیکی خود در آن زمان ، تسلا هنگام رانندگی خودمختار ، رهبری تکنولوژیکی نداشت ، اما برعکس ، این بیشتر از یک مبهم است. شرکت Google Sister Waymo سالهاست که تاکسی های خودمختار را در ساحل غربی ایالات متحده فعالیت می کند. پیپر می گوید ، تولید کنندگان اتومبیل آلمانی نیز از نظر فنی در این زمینه برابر هستند. آنها در توسعه آهسته تر هستند ، اما دقیق تر. از آنجا که Tesla برای اتومبیل های خود رانندگی منحصراً روی دوربین ها و نه ، مانند سایر تولید کنندگان ، به سنسورهای لیدر و رادار نیز تکیه نمی کنند ، می تواند یک ضرر باشد. “با روباتاکسی خود به برخی از بازارهای ایالات متحده و آسیا ، تسلا باید محدود باقی بماند زیرا این فناوری احتمالاً استانداردهای امنیتی را که در آینده در اروپا به چالش کشیده نمی شود ، رعایت نمی کند.”

به منظور توجیه ارزیابی بورس او در مقایسه با سایر تولید کنندگان خودرو که به طور قابل توجهی بیشتر می فروشند و درآمد بیشتری کسب می کنند ، تسلا باید در سالهای آینده به مقادیر عظیمی در روباتاکسی برسد.

اگر تسلا بتواند سالانه چند صد هزار نسخه در خیابان بیاورد ، این یک موفقیت تجاری خواهد بود. اما این بسیار جاه طلب است.

با این حال ، به هیچ وجه یقین نیست که اگر روباتاکسی تسلا غالب نباشد ، قیمت سهم از بین می رود. از این گذشته ، Musk سرانجام در گذشته اعلامیه هایی را اعلام کرد و سالها بدون توجه به سرمایه گذاران ، سالها به تعویق افتاد. امیدهای جدید آینده برای سهامداران تسلا در حال حاضر آماده است. بنابراین مشک در مورد این واقعیت صحبت می کند که تسلا ، به عنوان ارائه دهنده هوش مصنوعی ، همچنین می خواهد برای سایر شرکت ها درآمد کسب کند. علاوه بر این ، روبات Humanoid Optimus قرار است طی چند سال آینده وارد بازار شود. در مشک گفت که چند سال پیش ، تسلا از پتانسیل حتی بیشتر از تجارت خودرو برخوردار است.

[ad_2]

لینک منبع

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.