- تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
- کد خبر : 562 چاپ خبر
Stellantis می تواند خودروهای بنزینی کمتری بسازد تا از جریمه های آلایندگی جلوگیری کند
ماه گذشته، Stellantis اعتراف کرد که خودروهای فروخته نشده زیادی در آمریکای شمالی دارد. برای خلاص شدن از موجودی اضافی، قصد دارد در ماه های آینده خودروهای کمتری را مونتاژ کند. در اروپا، تولید نیز می تواند کاهش یابد، اما به دلیل دیگری. کنگلومرای خودروسازی نگران است که ساخت بیش از حد ICE خطر پرداخت
ماه گذشته، Stellantis اعتراف کرد که خودروهای فروخته نشده زیادی در آمریکای شمالی دارد. برای خلاص شدن از موجودی اضافی، قصد دارد در ماه های آینده خودروهای کمتری را مونتاژ کند. در اروپا، تولید نیز می تواند کاهش یابد، اما به دلیل دیگری. کنگلومرای خودروسازی نگران است که ساخت بیش از حد ICE خطر پرداخت جریمه برای فراتر رفتن از اهداف انتشار ناوگان را افزایش دهد.
ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر عملیاتی تازه منصوب شده در عملیات Stellantis در اروپا، گفت که این شرکت آماده کاهش تولید خودروهای بنزینی و دیزلی است. COO به Automotive News Europe گفت که کاهش تولید ممکن است از اوایل ماه آینده آغاز شود. چرا اینقدر زود؟ زیرا هدف انتشار ناوگان اتحادیه اروپا از اول ژانویه 2025 به میزان قابل توجهی سختتر خواهد شد.
میانگین هدف فعلی ناوگان 115.1 گرم در کیلومتر (WLTP) تقریباً 19 درصد در سال 2025 کاهش می یابد و به 93.6 گرم در کیلومتر می رسد. همانطور که قبلا گزارش شده بود، تنها تسلا و جیلی در شش ماهه اول سال 2024 کمتر از سطح سال آینده بودند. شایان ذکر است که هر خودروساز هدف خود را دارد که حاصل میانگین جرم ناوگان خود است. در نتیجه، شرکتهایی که تعداد شاسیبلندهای بیشتری میفروشند، اهداف بالاتری نسبت به شرکتهایی که خودروهای کوچکتر دارند، دارند.
وقتی خودروسازان نتوانند به اهداف خود برسند چه اتفاقی میافتد؟ آنها جریمه می پردازند – 95 یورو به ازای هر گرم اضافی در هر خودرو. همانطور که میتوانید تصور کنید، زمانی که شما یک جورجنورد خودرویی مانند Stellantis هستید، این به سرعت اضافه میشود. اخیرا، رئیس رنو، لوکا دی میو، گفت که خودروسازان فعال در اروپا در معرض خطر پرداخت 15 میلیارد یورو جریمه هستند، اگرچه فایننشال تایمز به نقل از بانک بارکلیز می گوید که احتمالاً این رقم حدود 10 میلیارد یورو خواهد بود.
تقاضای شدید برای خودروهای برقی می تواند به Stellantis اجازه دهد تا خودروهای بنزینی بیشتری بسازد. با این حال، اعداد و ارقام امسال تا اینجای کار خوب به نظر نمی رسند. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در منطقه اتحادیه اروپا + EFTA + انگلستان، خودروهای صرفاً الکتریکی تا سپتامبر تنها 14.7 درصد را به خود اختصاص دادند که در 9 ماه اول سال 2023 15.2 درصد کاهش داشت.
منبع:motor1
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0