- تاریخ انتشار : شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۷
- کد خبر : 999 چاپ خبر

شاسیبلند برقی و پیشرفته G7 اکسپنگ، دقیقهای ۱۰۰۰ تا میفروشه
شرکت اکسپنگ (XPeng) رسماً از شاسیبلند G7 خودش رونمایی کرده؛ ماشینی که یه ترکیب خفن از تکنولوژی پیشرفتهی اختصاصی خودش، فضای خیلی جادار و یه قیمتیه که خیلی از رقیب اصلیش یعنی تسلا مدل Y ارزونتره. اکسپنگ برای اینکه یه جورایی برای رقبای بزرگش شاخ و شونه بکشه، G7 رو طوری قیمتگذاری کرده که حسابی
شرکت اکسپنگ (XPeng) رسماً از شاسیبلند G7 خودش رونمایی کرده؛ ماشینی که یه ترکیب خفن از تکنولوژی پیشرفتهی اختصاصی خودش، فضای خیلی جادار و یه قیمتیه که خیلی از رقیب اصلیش یعنی تسلا مدل Y ارزونتره.
اکسپنگ برای اینکه یه جورایی برای رقبای بزرگش شاخ و شونه بکشه، G7 رو طوری قیمتگذاری کرده که حسابی توجهها رو به خودش جلب کنه. قیمت پایه این شاسیبلند برقی جدید ۱۹۵,۸۰۰ یوان چینه که تقریباً معادل ۲۳,۳۲۰ یورو میشه. این قیمت، G7 رو تقریباً ۲۶ درصد ارزونتر از قیمت پایه تسلا مدل Y تو چین قرار میده. حداقل همین یه مورد هم قطعاً برای مشتریها جذابه. G7 تو سه مدل مختلف عرضه میشه: ۶۰۲ مکس، ۷۰۲ مکس و بالاترین مدل یعنی ۷۰۲ اولترا.
این شاسیبلند جدید از تسلا مدل Y بزرگتره. طولش ۴,۸۹۲ میلیمتر، عرضش ۱,۹۲۵ میلیمتر و ارتفاعش ۱,۶۵۵ میلیمتره و فاصله بین دو محورش هم ۲,۸۹۰ میلیمتره. فضای داخلی جادار برای خیلی از خانوادهها یه نکته مهمه و تو بازار شلوغ شاسیبلندهای چین، یه مزیت بزرگ برای فروش محسوب میشه.
قلب تپنده مدل G7 اولترا، تراشه رانندگی هوشمند و اختصاصی اکسپنگ به اسم تورینگ (Turing) هست. این پردازنده که خودشون ساختن، به ماشین قدرت پردازشی ۲,۲۵۰ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) رو میده؛ عددی که اکسپنگ ادعا میکنه G7 رو به قویترین ماشین برقی هوشمند تا به امروز تبدیل کرده. این قدرت پردازشی عظیم، پایهای برای چیزیه که شرکت بهش میگه اولین ماشین هوش مصنوعی با قدرت پردازشی سطح L3 که از مدلهای پیشرفته زبان-تصویر-عمل (VLA) و مدلهای زبان-تصویر (VLM) پشتیبانی میکنه.
این تکنولوژی طوری طراحی شده که G7 بتونه مثل یه راننده آدم «فکر» کنه و واکنش نشون بده و این باعث میشه که بتونه تو موقعیتهای مختلف رانندگی، بهترین تصمیمها رو تو لحظه بگیره. مدل VLM هم تجربه داخل ماشین رو بهتر میکنه و یه کابین مجهز به هوش مصنوعی داره که میتونه از قبل نیازهای سرنشینها رو پیشبینی و برآورده کنه. مدل G7 اولترا به سه تا از این تراشههای قدرتمند تورینگ مجهزه. دو مدل دیگه یعنی نسخههای مکس، با اینکه هنوز خیلی پیشرفتهان، از دوتا تراشه انویدیا اورین ایکس (Nvidia Orin X) استفاده میکنن که روی هم رفته ۵۰۸ TOPS قدرت پردازشی دارن.
همه مدلهای G7 روی یه پلتفرم ولتاژ بالای ۸۰۰ ولتی ساخته شدن که بهشون اجازه میده شارژ فوقالعاده سریع 5C داشته باشن. این ماشین میتونه باتریش رو فقط تو ۱۲ دقیقه از صفر به ۸۰ درصد برسونه. مدل پایه با هر بار شارژ میتونه طبق استاندارد CLTC تا ۶۰۲ کیلومتر راه بره، در حالی که دو مدل بالاتر با یه بار شارژ مسافت چشمگیر ۷۰۲ کیلومتر رو طی میکنن.
جالب اینجاست که همه مدلهای G7 دیفرانسیل عقب هستن و از یه موتور استفاده میکنن که ۲۱۸ کیلووات قدرت و ۴۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنه. شتاب صفر تا صد این شاسیبلند ۶.۵ ثانیه است که عدد قابل قبولیه. G7 همچنین یه سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو با واقعیت افزوده (AR-HUD) داره که با همکاری غول مخابراتی یعنی هوآوی ساخته شده.
عرضه G7 یه موفقیت بزرگ دیگه برای اکسپنگه؛ شرکتی که آمار فروشش همین امسال تا الان از کل فروش سال قبلش بیشتر شده. هدف شرکت برای دو برابر کردن تحویل ماشینهاش نسبت به سال ۲۰۲۴، حالا کاملاً در دسترس به نظر میرسه.
واکنش اولیه بازار به G7 فوقالعاده مثبت بوده و شرکت گزارش کرده که تو همون ۹ دقیقه اول عرضه، بیش از ۱۰ هزار سفارش قطعی گرفته. با توجه به اینکه تحویل ماشینها به زودی شروع میشه، G7 این پتانسیل رو داره که نه فقط تو چین، بلکه تو بازارهای دیگه هم تعداد خیلی زیادی بفروشه.
لینک کوتاه
برچسب ها
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0