• تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
  • کد خبر : 561
  • چاپ خبر

Kia Niro Tri-Fuel یک هیبریدی غیرمعمول با برد بزرگ است

اگر یک مورد شدید اضطراب مسافت دارید، احتمالاً یک وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی انتخاب مناسبی نیست. هیبرید منطقی تر است، به خصوص اگر مرتباً سفرهای طولانی انجام می دهید و نمی خواهید نگران تمام شدن آب میوه باشید. پس از اینکه سوبارو یک کراس‌ترک هیبریدی را روانه بازار کرد که می‌تواند 621 مایل را قبل

Kia Niro Tri-Fuel

اگر یک مورد شدید اضطراب مسافت دارید، احتمالاً یک وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی انتخاب مناسبی نیست. هیبرید منطقی تر است، به خصوص اگر مرتباً سفرهای طولانی انجام می دهید و نمی خواهید نگران تمام شدن آب میوه باشید. پس از اینکه سوبارو یک کراس‌ترک هیبریدی را روانه بازار کرد که می‌تواند 621 مایل را قبل از سوخت‌گیری طی کند، کیا قول داده است که با کراس اوور کامپکت برقی خود، سد 1000 مایلی را بشکند.

Niro Tri-Fuel با وجود اینکه فوراً آشنا به نظر می رسد، کراس اوور هیبریدی معمولی شما نیست. به این دلیل که به لطف یک مخزن LPG که در زیر کف بار نصب شده است، با گاز مایع نیز کار می کند. مخزن گاز مایع می تواند 10.5 گالن ذخیره کند در حالی که مخزن گاز 11.1 گالن را حمل می کند.

Niro Tri-Fuel با دو مخزن پر می تواند حدود 1000 مایل (1600 کیلومتر) را بپیماید – بردی که خودروهای برقی تنها می توانند رویای آن را داشته باشند. حتی اکثر خودروهای دیزلی برای رسیدن به این رقم با مشکل مواجه خواهند شد مگر اینکه از طرفداران هایپرمایلینگ باشید. از آنجایی که انتشار CO2 در مقایسه با هیبرید معمولی 6 درصد کاهش می یابد، بهتر می شود. در ایتالیا که این نسخه در حال عرضه است، کیا می گوید این اولین مدل فول هیبریدی است که می تواند با LPG نیز کار کند.

یک دکمه در کنار دکمه استارت/استاپ نصب شده است که راننده آن را فشار می دهد تا موتور 1.6 لیتری با LPG کار کند و میزان سوخت باقی مانده را بررسی کند. واحد چهار سیلندر تنفس طبیعی 90 اسب بخار نیرو تولید می کند و با موتور الکتریکی 43 اسب بخار کار می کند که انرژی خود را از یک بسته باتری 1.32 کیلووات ساعتی می گیرد. این دو در مجموع، قدرت کل سیستم 126 اسب بخار و 195 پوند فوت را ارائه می دهند.

تبدیل به LPG توسط شرکت تجهیزات گاز BRC بخشی از Westport Fuel Systems Italia انجام می شود، اما این خودرو همچنان با گارانتی کامل هفت ساله / 93205 مایلی (150000 کیلومتری) ارائه می شود. کیا این محاسبات را انجام داده است و معتقد است که مالک می تواند تا 5000 یورو (5410 دلار) در هزینه های سوخت گیری صرفه جویی کند.

با این حال، مشتریان باید 2000 یورو (نزدیک به 2200 دلار) حق بیمه در مقایسه با مدل معمولی بپردازند. قیمت از 34,450 یورو (37,300 دلار) برای مدل پایه شروع می شود و به 39,200 یورو (42,400 دلار) برای سطح تریم پرچمدار افزایش می یابد.

منبع:motor1

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.